Kozmetik Botoks Uygulaması

Botoks yüzdeki mimik kırışıklıkların giderilmesinde çığır açan bir tedavi yöntemi oldu. Kaz ayağı çizgileri, kızgınlık çizgileri, gülme çizgileri gibi hareketli çizgilerin giderilmesinde oldukça popüler bir uygulama halini aldı. Tıp dilinde dinamik kırışıklıklar olarak adlandırılan bu kırışıklıklara neden olan ince yüz kaslarına botoks uygulandığında, o bölgede Kozmetik Denervasyon oluşur. Yani geçici bir süre kas – sinir bağlantısı kesilir. Bu süre içinde kas kasılması olmayacağı için kırışıklıklar da görülmeyecektir.

UYGULAMA ÖNCESİ

Basit gibi görünse de Botoks uygulması tıbbi bir uygulamadır. Bu nedenle ilk önce hastanın genel sağlık durumu değerlendirilir. Ek olarak kişinin göz kapaklarının, kaşlarının alnının ve yüzünün özel durumu gözden geçirilir. Çünkü standart Botoks uygulaması, yüzdeki farklılıklar nedeniyle herkese aynı şekilde uygulanamaz. Kişinin durumuna göre enjeksizyon noktaları ve dozlarda değişiklik yapılır. Önemli noktalar ve bektentiler ve varsa endişeler değerlendirilir. Uygulama alanları işaretlenir ve uygulama sonrası etkinlik ve değişim değerlendirmek için dijital fotoğraflama yapılır.

botoks

BOTOKS NASIL UYGULANIR?

Botok uygulaması çok ağrılı bir işlem değildir ancak enjeksiyon anında hafif ağrı hissedilebilir. Bu nedenle işlem öncesinde cildi uyuşturan bir krem sürülür. Botoksun etkisi kalıcı değildir. Bu nedenle etkinin sürekli kalması için  yılda iki ya da üç uygulama gerekir. Araştırmalar, sürekli uygulamarla Botoksun etki süresinin arttığı yönünde bulgular vermektedir. Altmışbeş yaş üzeri kişilerde botokstan belirgin fayda görmek zordur. Botoks asıl olarak yüzdeki mimik kırışıklıklarının ve ifade çizgilerinin tedavisi için kullanılır. Cilt yaşlanmasına bağlı sarkma ve torbalanmalar için botoks tedavisi uygun değildir.

UYGULAMA SONRASI BİLGİLENDİRME

Botoks uygulaması sonrasında ciltte hafif kızarıklık ya da morarma olabilir. Ancak bunlar kısa sürede geçer. Kişi normal günlük yaşamına devam edebilir. Ancak Botoks kaslara iyice oturana kadar,  aşırı bedensel aktiviteden, sauna, masaj gibi uygulamalardan kaçınılmasında fayda vardır. Botoksun yan etkileri oldukça nadirdir. Ancak tüm iyi etkileri gibi yan etkiler de geçicidir. Doktorunuz olası riskleri ve yan etkileri size açıklayacaktır.

Cevap yazın